...stránky pěstitele a milovníka těchto rostlin!

...jsem mile překvapen...

17.03.2012 09:38

.....21. února jsem vysel druhou várku semen, a to P. trifoliáta, která, jak jsem již uvedl dříve, jsem namočil na noc do vlahé vody, do které jsem přidal tekutý stimulátor. No a dnes můžu konstatovat, že venku už je 5 rostlinek vysokých cca 1 cm, a další se klubou, takže to je podle mě dobrý návod, jak vysévat semena citrusů a jejich podnoží. Pochopitelně záleží i na jiných okolnostech, jako je výsevní substrát, umístění na světle, teplota prostředí atd., takže výsevní substrát jsem použil klasický výsevní substrát pro rozmnožování, nádoby mám umístěné na okenním parapetu směr JZ, no a teplota je běžná pokojová, tj. od 19°C až do 23 °C. Zálivku provádím ne konvičkou, ale rozprašovačem, a to tak, aby se zemina nasákla, ale nebyla přemokřená. A když vidím, že mám skleníček moc orosen, tak prostě v něm vyvětrám.....

.....A jsem tady dnes podruhé, a to z jednoho prostého důvodu. Rád se s vámi podělím o novou zkušenost - jen tak z recese jsem loni zařízkoval pár kousků, asi 5, podnože Carrizo, jen tak jsem je píchnul k mateřské rostlině, a hele, všechny zakořenily!!! No a taky mi zakořenily 2 řízky podnože Troyer a u dalších 10 čekám, co to provede.

.....a teď nejsem mile překvapen. Jak jsem si liboval, že mám přes zimu malou úmrtnost rostlin, tak jsem se mýlil. Moudřejší budu koncem března, kdy chci všechny své rostliny přemístit do skleníku, a tudíž udělám malou inventuru. Teď jen doufám, že mi dojdou objednané rouby a budu moct obnovit svoji sbírku, popřípadě ji i rozšířit....

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.